Ingenting är sant förrän det står på Facebook?

Är det inte ett ganska intressant fenomen att fok på fullaste allvar känenr det som sin lott, sitt ansvar, sin uppgift i livet att informera andra om viktiga nyheter?

På Facebook uppdateras det statusar över födda, förlovade, gifta, döda kändisar, det rapporteras sportresultat, ibland likt kommentator repliker i ett i ett i ett. Loggar en annan in så har samma person de senast 15 statusuppdateringarna om en match men åsikter, resultat och andra omkringhändelser... OM jag nu vore intresserad av detta, hade jag då inte kollat på matchfan själv?

Lördagskvällen är helt omöjlig, varje minut uppdaterar samma 7 personer en åsikt om Mello och diskuterar sedan saken i kommentatorfältet... Jag förstår att det är av intresse för dig själv och en viss del av ditt umgänge men räcker det då inte med EN statusuppdatering och sedan ett flöde av kommentarer under det istället? Varför måste du ta upp hela mitt nyhetsflöde?

Fantastiskt är det också när en människa fastnar i youtube tunnlarna, det börjar med en bra låt eller ett roligt klipp som bara måste delas med alla facebookvänner,,, tyvärr tar det inte slut där, utan sen hittar du en till och en till och en till som bara MÅSTE delas,,, när jag logga in så är där 10-15 youtubeklipp-tips från en och samma person, Tror du på allvar att jag kommer att titta på en enda av dem? Kanske om du nöjt dig vid EN,,,, i VECKAN (MAX!)

Om man läser på aftonbladet att en kändis gott ur tiden och man känner sig osäker på att det verkligen är sant så kan man alltid kolla Facebook, ser du då minst 10 olika statusuppdateringar inom katogorierna:
"Kolla vad som hänt", "Jag sörjer", "RIP (som om man på allvar kände människan)", 22 youtubeklipp med personen ifråga osv... Ja då kan du vara säker,,, eller för all del,,, hoppa över nyheterna och ta facebook direkt.
Står det inte där, så är det inte tillräckligt viktigt att veta i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0