Reflex

Du är ute och går eller cyklar när det är mörkt, en bil kommer och du tänker:
"det är lugnt,,, den (bilföraren) ser mig,,, den (bilen)lyser ju på mig,,, jag ser ju den (bilen)"
Vet du varför du ser bilen?
FÖR DEN HAR LAMPOR!
Alla ute i trafiken borde minst använda reflex,,, kanske hade det till och med varit bra att använda typ av cykellampor på sig när man går ute i mörkret,,, för vet du,,,
DU SYNS INTE!
och jag känner inte för att ha din påkörning på mitt samvete,,,
och även om du skulle få rätt (inte troligt när du går rakt ut på vägen där det inte är övergångsställe) så skulle det väl ändå inte vara så kul att bli skadad för livet för att "ha rätt"?.
DU SYNS VERKLIGEN INTE!
Alla som kör bil vet detta, att man inte ser er och hur stor skillnad det är med dem som bär reflexer så,,,
ANVÄND REFLEX!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0