Blinkers

"Körriktningsvisare, blinkers eller blinkljus, är en anordning på vägtrafikfordon, med vilken föraren visar sin avsikt att svänga."

Varför ska det då vara så inihelvetes jävla svårt att använda dem? Hur svårt är det att flytta fingrarna för att slå till blinkers? Vill man kanske inte slösa på lampan? Ni är så fruktansvärt irriterande. Där står jag och väntar på er för att ni ska köra förbi i rondellen men så svänger ni av och ni har slösat flera sekunder av mitt liv och skapat en helt onödig kö bakom mig som miljöförstör mer än nödvändigt. Hur fan tänkte ni? Blinka så jag vet var ni ska så jag vet om jag ska vänta eller köra.
Tvärnita inte framför mig på gatan och tvinga mig till att tuta för att ni tänkt parkera, blinka så jag fattar att det är det ni tänker göra så lovar jag att vara tålmodig och vänta snällt tills ni kört in till sidan. Är det något kortslutningsproblem som gör att ni inte fixar att slå på blinkers? Har ni inte lärt er detta basala utförandet på körskolan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0